تصویب یک فوریت طرح تعیین تکلیف وضعیت بهورزان درمجلس

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


انجمن بهورزان گلستان
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 360
نویسنده پیام
bahram آفلاین


ارسال‌ها : 56
عضویت: 28 /7 /1391
تشکرها : 9
تشکر شده : 16
تصویب یک فوریت طرح تعیین تکلیف وضعیت بهورزان درمجلس
تصویب یک فوریت طرح تعیین تکلیف وضعیت بهورزان درمجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) به یک فوریت طرحی رای دادند که در صورت تصویب نهایی دوره دو ساله آموزشی بهورزان جزء سنوات خدمت آنها محسوب می‌شود، این افراد امکان ادامه تحصیل پیدا می‌کنند و مشاغل آنها جزء وظایف سخت و زیان آور محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، عبدالکریم رجبی که به عنوان طراح این طرح یک فوریتی سخن می‌گفت اظهار کرد: بهورزان اولین نیروهای زحمت‌کش حوزه‌ی سلامت و خط مقدم تیم بهداشت و درمان کشور هستند و مهمترین عناصر حلقه سیستم ارجاع بهداشتی کشور را شامل می‌شوند. وی با اشاره به خدمت‌رسانی بهورزان در محروم‌ترین نقاط کشور گفت: این افراد ممکن است در آن واحد در چندین روستا خدمت رسانی کنند و به جهت شغلی که دارند در معرض انواع بیماریهای سل و هپاتیت قرار دارند، شغل آنها تاکنون جزء مشاغل سخت نبوده و دو سال آموزش آنها نه اضافه خدمت و نه جز سنوات خدمت در بازنشستگی حساب نمی‌شود.

رجبی یاد آور شد: ما در این طرح پیشنهاد کردیم که این دو سال آموزش جزء خدمت و سنوات بازنشستگی محاسبه شود و این افراد امکان ادامه تحصیل داشته باشند زیرا تاکنون حتی در رشته‌های مرتبط هم نداشته‌اند، لذا پیشنهاد کردیم وزارت علوم و بهداشت برای این موضوع برنامه ریزی کنند. وی خاطر نشان کرد:‌ما همچنین در این طرح پیش بینی کردیم که شغل این افراد جزء مشاغل سخت و زیان آور حساب شود تا از مزایای آن استفاده کنند.
رجبی درباره‌ بار مالی این طرح نیز خاطر نشان کرد:‌اگر این طرح به تصویب نهایی برسد از سال آینده اجرا خواهد شد و بار مالی آن هم از سال آینده و به تدریج اعمال می‌شود.

مهرداد لاهوتی مخالف این طرح یک فوریت تصویب یک قانون برای گروهی خاص را پسندیده ندانست و تصریح کرد: درست نیست که ما امتیازاتی را برای گروه خاصی در نظر بگیریم بلکه باید این امتیازات برای همه لحاظ شود، اگر چه ما این امتیازات را حق این افراد می‌دانیم اما از سوی دیگر این کار اجحاف در حقوق دیگران است.
وی یادآور شد: وزارت بهداشت همین حالا برای هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق کارکنانش با مشکل مواجه است و بار مالی این طرح قابل تامین نخواهد بود. نماینده‌ی مردم لنگرود در مجلس اضافه کرد: اجازه دهید به جای اینکه برای گروهی خاص امتیاز قائل شویم در طرح جدید قانون مدیریت خدمات کشورزی که مورد بازنگری قرار می‌گیرد کار اساسی برای کسانی شود که در وزارتخانه‌های مختلف شرایط مشابهی دارند.

ایرج ندیمی موافق تصویب یک فوریت این طرح نیز در توضیح خود خاطر نشان کرد: در این طرح آمده که دو سال دوره‌ی آموزشی بهورزان جزء سنوات بازنشستگی آنها محسوب شود و با توجه به اینکه این افراد در روستاها خدمت رسانی می‌کنند مشاغلشان جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود زیرا باید شب و روز به مردم خدمت کنند. نماینده‌ی مردم لاهیجان در مجلس یاد آور شد: بر اساس این طرح امکانی برای ادامه تحصیل این افراد هم در نظر گرفته می‌شود آیا اگر اینها با سواد‌تر باشند کار بدی است.

ندیمی در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت و انگیزه برای بهورزان در جهت خدمت گذاری به مردم گفت: به فوریت این طرح که بار مالی هم ندارد رای دهید تا هم از این قشر زحمت‌کش دفاع شد و هم حمایت از کشاورزان صورت گیرد زیرا بهورزان در جبهه مقدم مبارزه با انواع خطراتی هستند که کشاورزان را تهدید می‌کند.

پس از اظهارات طراح مخالف و موافق محمد حسن ابوترابی فرد که اداره جلسه را بر عهده داشت گفت که از نظر من این طرح دارای بار مالی و بر خلاف اصل 75 قانون اساسی است اما فعلا یک فوریت این طرح به رای مجلس گذاشته می‌شود در نهایت نمایندگان با 111 طرح موافق و 36 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر با تصویب یک فوریت طرح تعیین تکلیف تربیت بهورز در وزارت بهداشت موافقت کردند.

کد خبر: 91110402633
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

لازم به ذکراست این طرح به امضاء 42 نفرازنمایندگان مجلس رسیده است. این درحالی است که یک فوریت این طرح در هجدهم بهمن سال قبل با 102 رای موافق 19 رای مخالف و21 رای ممتنع وبا 1مضاء 18 نماینده مجلس به تصویب رسیده بود.

امضای کاربر : کارکردن خوبست ولی زندگی کردن را فراموش مکن
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 22:12
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

انجمن بهورزان گلستان
Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group